FAQ

 

Bestellen

In welke landen kan ik mijn bestelling laten leveren?

Movies levert uw pakket in België, Nederland,Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Andere landen op aanvraag.

Hoe kan ik een product zoeken?

Om snel een artikel te zoeken, vult u een zoekterm in het tekstveld bovenaan de pagina in. Een klik op één van de resultaten brengt u naar het gewenste artikel.

Hoe kan ik een product bestellen?

Om een artikel te bestellen, gaat u eerst naar de productpagina. Op die pagina klikt u op de knop « In winkelmandje ». Vervolgens krijgt u een pop-up te zien waar u kan kiezen om het product toe te voegen aan uw winkelmand en verder te gaan met winkelen of direct af te rekenen. Het artikel wordt dan in uw winkelmand geplaatst. Vanaf de winkelmand kan u doorklikken naar de betaalpagina door op « Bestelling afronden » te klikken. U kan uw winkelmand ook ten allen tijde raadplegen door op de tas rechts bovenaan de pagina te klikken.

Welke maat moet ik bestellen?

Movies heeft speciaal voor jou een maattabel ontwikkeld. Hierdoor bepaal je snel en makkelijk je maat.

Wanneer dien ik mijn persoonlijke gegevens na te laten?

U dient uw persoonlijke gegevens enkel bij aankoop na te laten. U kan echter ook aankopen als ‘Gast’ . Dit wil zeggen dat we uw persoonlijke data enkel gebruiken voor de verzending van uw bestelling. Nadien worden deze gegevens gewist. U bent dus niet automatisch ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Wat houdt de productinformatie van een artikel in?

We trachten u zo goed mogelijk te informeren over het product dat u wil aankopen. De productinformatie bevat de samenstelling van de stof van het product.

Hoe weet ik of mijn bestelling correct geregistreerd is?

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u onmiddellijk een bevestigingsmail van Movies. In deze mail wordt aangegeven wat u heeft gekocht en wanneer u de levering mag verwachten. Deze mag u binnen de 6 werkdagen maximaal verwachten.Indien u niet als gast hebt aangekocht, kan u met een persoonlijke inlognaam en wachtwoord inloggen op uw account. Indien u deze mail een uur na bestelling nog steeds niet heeft ontvangen, raden we u aan om contact op te nemen met onze klantendienst..

Kan ik bestellen vanuit het buitenland ?

Absoluut! U kan producten bestellen en laten leveren in alle Europese landen. U dient dan wel soms rekening te houden met een extra verzendingskost..

Kan ik een bestelling annuleren?

Neen. Na de bevestiging kan u de bestelling en de bijhorende betaling niet meer annuleren. U moet de aflevering van het pakket dan afwachten en de instructies volgen zoals onze retourprocedure.

Kan ik meerdere stuks van hetzelfde artikel bestellen?

Ja, indien het stuk nog voorradig is, kan dat. Wilt u meerdere stuks in dezelfde maat bestellen, dan kan u het aantal stuks aanpassen in het winkelmandje. Wilt u hetzelfde product in verschillende maten bestellen, dan gaat u terug naar de productpagina om daar een nieuwe bestelling van het product in het winkelmandje te plaatsen. In het winkelmandje ziet u een overzicht per artikel en per maat..

Betalen

Welke betaalmogelijkheden heb ik bij MOVIES?

Wij bieden de meest courante betaalmogelijkheden aan.

Zijn mijn betalingsgegevens veilig bij MOVIES ?

Zeker! Movies zorgt voor een uiterst veilige winkel- en betaalomgeving. Uw gegevens worden versleuteld verstuurd en zullen niet aan derden worden verstrekt.De transacties die worden verricht op Movies, worden beveiligd door het betaalsysteem Atos Worldline. Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Ontvang ik een betalingsbevestiging per email?

Ja, u ontvangt bij elke bestelling een order-, betalings- en verzendingsbevestiging per e-mail..

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Levering

Hoelang duurt het alvorens ik mijn bestelling kan verwachten?

Indien uw bestelling doorgegeven is kan u het pakje binnen de 6 werkdagen op bestemming verwachten.

Hoeveel betaal ik voor het verzenden van mijn bestelling?

Movies verzendt uw pakketten gratis indien u een bestelling plaatst met een totaalbedrag van €150 of meer naar een adres in België. Voor andere landen raadpleeg onze tarieven.

Hoe kan ik mijn bestelling laten bezorgen ?

U kunt uw bestelling op een door U gekozen adres. Geef dit aan bij het afrekenen.

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten doorsturen?

Ja. U kan uw bestelling naar een ander adres laten versturen. Daarvoor klikt u bij uw bestelling het vakje aan ‘afleveren op ander adres.’

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

B-Post zal pogingen ondernemen om uw pakket op het adres dat u aangaf af te leveren, zoniet een mededeling achterlaten waar u uw pakket binnen een bepaalde tijd kan ophalen.

Kan ik een voorkeur van levertijd meegeven bij mijn bestelling?

Neen dit is jammer genoeg nog niet mogelijk bij B-Post.

Ruilen

Kan ik een besteld artikel ruilen voor een ander product?

Als u ter vervanging een ander artikel wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kunt u dit doen in één van onze winkels. In de winkel wordt geen terugbetaling voorzien van het aangekochte stuk. Dit volgt dezelfde weg zoals een kledingstuk bij Post geretourneerd. U zal worden terugbetaald op dezelfde rekening als de aankoop bij Movies. Het voordeel is dat u nu meteen ziet of het artikel nu wel de juiste maat/kleur heeft. Heeft u vragen hieromtrent, kan u steeds een mail sturen naar info@Movies.be

Ruilen via de webshop is niet mogelijk. U moet dan het artikel in de desbetreffende maat/kleur opnieuw bestellen, zeker als de voorraad gering is. Voor vragen hieromtrent, contacteer onze klantendienst. U wordt geadviseerd om uw aanvraag voor een nieuw artikel niet bij de retournering aan te geven, aangezien het gewenste item reeds verkocht zou kunnen zijn wanneer het pakket bij ons arriveert.

Als een artikel fout is geleverd kan ik het dan inruilen?

Wij trachten de verzending van onze goederen heel nauwgezet te organiseren. Als er toch een vergissing zou gebeurd zijn, kan u uw pakket of de verkeerdelijk geleverde producten uiteraard kosteloos retourneren.

Als een artikel beschadigd werd geleverd, kan ik het dan ruilen?

Ondanks de grote inspanning die wij leveren om onze goederen zo goed mogelijk te verpakken kan er altijd iets mislopen. Indien u beschadiging opmerkt aan een artikel dat door ons werd verstuurd, kan u dit kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen.

Mijn Bestelling

Mijn bestelling is nog steeds niet aangekomen ?

Indien uw bestelling nog niet is afgeleverd, kijkt u best eerst uw verzendingsbevestiging na. Indien uw pakket uiterlijk 6 werkdagen na bestelling nog niet is aangekomen, raden we u aan contact op te nemen met onze klantendienst via webshop@Movies.be. Telefonisch zijn wij bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u op het nummer +32.3.7803283.

Wat is de status van mijn order ?

U kan de status van uw order op de website nakijken. U dient hiervoor in te loggen op uw persoonlijke account.

Ik heb niet alle bestelde artikelen ontvangen!

Indien uw pakket niet alle bestelde artikelen bevat, raden we u aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@Movies.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9 en 17u30 op het nummer +32.3.7803283.

Ik heb geen bevestigings email ontvangen.

We raden u aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@Movies.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9 en 17u30 op het nummer +32.3.7803283.

Ik heb een orderbevestiging ontvangen maar niks besteld.

We raden U aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@Movies.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9 en 17u30 op het nummer +32.3.7803283

Mijn betaling

Er werd een verkeerd bedrag van mijn rekening geboekt.

Indien een fout gebeurd is bij de betaling van uw bestelling, raden we u aan om onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u .

Het bedrag op de betalingsherinnering klopt niet.

In dit geval raden we u aan om onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u..

Ik ontving een herinnering maar heb niks besteld.

In dit geval raden we u aan om onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u..

Ik heb onterecht een betalingsherinnering ontvangen

In dit geval raden we u aan om onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u..

Retour

Kan ik mijn bestelling terugsturen als ik niet tevreden ben?

Ja. U kan de artikelen aangekocht op Movies retourneren via B-Post. U dient dan het retourformulier, dat u krijgt na een mail naar info@Movies.be, in te vullen.

Nadien ontvangt u uw persoonlijk retourdocument dat u dient af te drukken en mee te geven met uw retourzending.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Wij besteden veel zorg aan onze artikelen en het verzenden ervan. Indien het toch zou voorvallen dat de levering niet klopt, kan u de ongewenste artikelen terugsturen. U wenst goederen te retourneren om een andere reden? Dat kan. Er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden.

- U moet de producten binnen de 14 dagen na levering van uw order terugsturen

- Geretourneerde goederen moeten ongedragen, onbeschadigd,ongewassen en compleet zijn.

- Het originele prijskaartje moet aan de producten bevestigd zijn, net zoals de tag met originele beveiligingssticker.

Volg voor de terugzending zelf, de richtlijnen die op de leveringsbon vermeld staan.Indien aan bovenstaande voorwaarden voldaan is, storten wij na controle van de goederen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug.

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Als u aan alle voorwaarden voldoet, kan u uw ongewenste goederen naar Tiffanys,Industriepark West 66, 9100 Sint-Niklaas terugsturen in de originele of andere gelijkwaardige verpakking. U vult het online retourformulier in, print het document af en stuur  het op uw te verzenden pakket. Uw retour is niet kosteloos en zijn op kosten van de consument.

Kan ik een pakket dat ik terugstuur via B-Post traceren?

Wanneer u uw retour afgeeft in het gekozen B-Post-punt, zal u een tracking nummer ontvangen waarmee u uw retour ten allen tijden kan traceren. Vul het nummer in op de website van B-Post en volg uw pakket.

Voor verzendingen die verdwenen zijn en niet toekomen op het retouradres, ligt de bewijslast bij de consument, dat deze het pakket volgens de regels heeft verstuurd.

Wanneer wordt de som van geretourneerde goederen teruggestort op mijn rekening?

Van zodra wij uw artikelen hebben ontvangen, krijgt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Nadat wij de artikelen hebben gecontroleerd, storten wij het integrale bedrag terug op de rekening waarmee u de betaling deed. Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode duurt dit gemiddeld 15 werkdagen.

Ik heb het bedrag van mijn retour nog niet ontvangen.

Indien u na de beschreven termijnen nog geen storting ontvangen heeft, raden wij u aan onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u.

Ik heb een email over een retour ontvangen maar ik heb nooit iets op Movies besteld?

In dit geval raden we u aan om onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.30u..

Klachten

Ik heb een klacht!

Heeft u een klacht over het product dat u bestelde of over de afhandeling van uw bestelling, dan helpt onze klantendienst u graag verder. Ons team zal haar uiterste best doen om uw probleem op te lossen. Dit kan afhankelijk van de complexiteit van het probleem maximaal 14 dagen duren.

Hoe en wanneer kan U onze klantendienst bereiken?

Voor klachten kan u onze klantendienst via e-mail, telefonisch of per brief bereiken. Vermeld in elk van deze gevallen alle informatie waarvan u denkt dat het ons kan helpen om snel tot een oplossing te komen. (Ordernummer, artikelnummer, probleem...) Per e-mail kan u ons uw klacht verzenden op communicatie@texanel.be. Telefonisch is onze klantendienst elke werkdag tussen 09.00u en 17.30 u bereikbaar op: +32 3 780 32 83